THE BOOK OF LIFE - chapter 47

CHAPTER 1 : 09.11.1966 -
aku menarik nafas pertama sebagai seorang indiividu...dibawah zodiak kalajengking, diiringi monsun Timur laut yang ganas bersama dingin hujan bulan November. Thank you Allah.


FROM  - CHAPTER 45 : 09.11.2011
...  Monsun Timur laut yang ganas sudah sebati dengan jiwa aku, dan bila jiwa ganas ku memberontak, hanya hujan bulan November yang mampu menyejuk dan mengembalikan kudrat minda untuk bertempur dengan jiwa..seperti kata Guns n Roses...nothing last forever in the cold November rain.
Aku sentiasa menunggu hujan bulan November..



CHAPTER 47: 09.11.2013

syukur aku masih disini... masih bisa bernafas, masih mampu menulis, masih dapat merasa hangat mentari, masih boleh menyambut kehadiran Monsoon Timur Laut. Ya, monsoon Timur Laut yang belum setahun lalu membawa musibah banjir ke kawasan rumah ku. Banyak barang2 yang terpaksa di buang, tapi tak mengapa, sekurang-kurangnya tiada jiwa yang hilang.  Itu semua cuma gurauan alam... sedikit kasar, mungkin untuk mengingatkan kita tentang rapuhnya kehidupan didunia. 

Banyak yang telah aku pelajari dalam jangkamasa dua tahun ini... dan banyak juga kesilapan yang telah aku lakukan... hampir saja aku lemas dibawa arus kehidupan yang terlalu deras untuk aku renangi. Namun aku masih lagi mempunyai semangat kalajengking... semangat untuk hidup dalam apa jua keadaan, dan seperti kalajengking, aku mula hidup di dalam rangka keras yang membuat aku rasa lebih selamat, Itu jalan yang telah aku pilih, walaupun aku tahu, kebanyakan masanya, aku akan berjalan sendirian di jalan yang sunyi dan agak suram..

Maka apakah pengisian Chapter 47? Mungkin disini aku perlu mula mengubah angan-angan kepada mimpi, dan mimpi kepada cita-cita. Namun untuk melakukan itu, aku perlu berani untuk bermimpi... beranikah aku...







No comments:

Post a Comment

:-)

A ROSE BY ANY OTHER NAME ... tuberose

  Salam and good day.  It's the end of July/ early August, and my tuberose is blooming. Go figure. Despite its name, tuberose is not act...