MIMPI ITU...

dunia gelap
alam mimpi
aku pergi
walau sendiri
aku tidak sunyi

wajah tanpa nama
nama tanpa wajah
aku kau dia mereka
dalam mimpi menjadi kita
 
gambar ni...saya suruh buat muka excited...muka siapa yang paling excited sekali???...errr...adam?
 
takkan aku tangisi
kilauan bintang
yang kini tidak kelihatan
kerana
dalam kegelapan
ia akan kembali
bersama mimpi...
dan seribu keindahan
 

ini gambar yang saya copy dari septembersebelas...sebab gambar dari phone saya, takde muka saya...gambar ni penting, sebab ini bukti yang saya lebih tinggi dari aloy...haha


tq septembersebelas dan addyaholix kerana sudi menemani saya ke event MIMPI...

juga @tune, blogger pertama yang menegur saya pada malam itu, walau saya agak blur masa tu...sebab saya cuma ingat nama blog je...
dan aloy paradoks yang brutal tapi...oh so cute, serta gang2 paradoks, you rock!!! 

MIMPI menjadikan kamu semua sahabat realiti...saya tunggu next event...:-)

36 comments:

  1. mimpilah tinggi-tinggi
    tapi sandarkan sedikit realiti
    agar bila mimpi jadi ngeri
    kita tidak akan 'mati'

    ReplyDelete
  2. maka aku tergolong dalam orang-orang yang rugi...

    ReplyDelete
  3. mimpi, adalah kunci, untuk kita menaklukan dunia.... berlarilah tanpa lelah, agar dikau meraihnya.....




    *lirik laskar pelangi

    ReplyDelete
  4. ya. aloy lebih pendek. kalau guna perkataan yang lebih baik, aloy lebih rendah.

    haha!

    ReplyDelete
  5. eheh... pengganas sejati yg pandai sekeh jaaa...

    hoooo... mcm blur ja bc entry nih, tak tau ujung pangkal.. kih3

    ReplyDelete
  6. syabas dan semuga siratulrahim yg terjalin kekal selamanya.

    ReplyDelete
  7. dunia gelap itu realiti
    sedangkan kata hati
    katakan.. yang itu hanya mimpi

    kalau mimpi bulan dan bintang
    kata hati.. biarlah ianya menjadi realiti

    mati itu realiti
    bukan mimpi

    ReplyDelete
  8. akhirnya mimpi jadi realiti.
    tak sangka PC ada di sana aku cuma
    singgah sebentar kerena badar ku tak sihat. terasa rugi pulak kalau tak sure jumpa kalian semua...may be next event

    ReplyDelete
  9. uik. G event ramai2. Mcm best ja. Jeles2.

    Ceplos tu nway bukan citer antu sgt pun, citer lawak ada ler. hehehe.

    ReplyDelete
  10. next time bias next time..

    ReplyDelete
  11. Erk, event apakah ini? Dah dua kali baca pasal event yang sama. Paling best, dekat jer rumah, tapi still tak tau. Adakah ianya gathering bloggers? Lalalala.

    ReplyDelete
  12. gua standart orang asia.... hehehehhehehehhehe..

    ReplyDelete
  13. aku nampak kamu...
    di belakang sekali...
    dekat dengan tiang..
    tapi segan nak tegur...
    takot slh orang...
    hahha...

    ReplyDelete
  14. aloy je yang cute????????

    xpe xpe

    ReplyDelete
  15. mimpi itu indah .. namun kenyataan selalu pahit..

    terkilan ...tak jumpa ari tu

    ReplyDelete
  16. salam..

    "seperti alunan ombak yang setia memukul pantai
    begitulah setianya mimpi
    tetap muncul setiap hari
    walau tanpa diundang

    seperti alunan ombak yang membuai lembut
    mimpi muncul dengan seribu keindahan
    bersama malam
    disinari bulan, dihiasi bintang,
    dan bayu yang membelai

    seperti alunan ombak tengkujuh yang membunuh
    mimpi ibarat asap hitam
    bulan walau ada sudah tidak kelihatan
    bintang juga hanya samar2 nampaknya

    aku tangisi bayangan mimpi
    yang sudah tidak kelihatan
    kerana disitulah kau berada"

    puisi yang best..tq .

    ReplyDelete
  17. alangkah indahnya mlm itu jika si penabaur fitnah ada bsama

    ReplyDelete
  18. nasib baik aku tegur kau ketika kita sedang duduk..
    kalau x...tentu aloy pon kalah dengan ketinggian aku yg rendah...

    ReplyDelete
  19. RE: seHARUSnya aku ada bersama
    cuma lima minit jarak dari kediamanku...sungguh!
    semoga esuk masih ada... insyaallah.
    (^_^)

    ReplyDelete
  20. re:hahahaha
    okay nanti aku tanya zuria
    hahaha
    perasan betul

    eh aritu janji nak blanje mekdi???????

    ReplyDelete
  21. salam...miss cendana,

    miss di tag oleh anaklaut..jom ke blog anaklaut..

    tq.

    ReplyDelete
  22. apsal gambar gua xde....sedih ar..

    ReplyDelete
  23. "hari yg gelap.... kini sudah terang..." huu best la lagu tu

    ReplyDelete
  24. RE: i’m emotional in reality and it carries over into my writing...

    (^_^)

    ReplyDelete
  25. hye madam..pg xajk pu kn..huhuhu
    erm..mestilah hidup lagi blog saya..
    madam gak yg ajar agar teruskan berblog kan...hehhehe
    nanti pape boleh r share eh..=)

    ReplyDelete
  26. ala...np budakhijau xde..ini tidak adil..huhuhu..

    ReplyDelete
  27. ni bias la nih ajak g deting...kan muke aku da xde...

    ReplyDelete
  28. best nyer!! menyesal tak join, terlalu jauh pulak!

    ReplyDelete
  29. Kool.

    Laut dkt rumah mdm cantik x?

    ReplyDelete
  30. salam dari sorang yang brokenheart...

    ReplyDelete
  31. salam patungcendana,


    terima kasih hadir memberi ulasan dlm blog AL.

    :))) senyum untuk PatungCendana kembali..:)

    ReplyDelete
  32. Benci.....sebab aku selalu bagi alasan untuk tidak turut serta...

    Tapi....semua tahu malam itu, mata aku mmg merah!

    ReplyDelete

:-)

A ROSE BY ANY OTHER NAME ... tuberose

  Salam and good day.  It's the end of July/ early August, and my tuberose is blooming. Go figure. Despite its name, tuberose is not act...