THE BOOK OF LIFE ... chapter 50

Salam and good day.
Hari ini saya mencecah usia 50. Thank you Allah.

Half a century... err.... no worries

Seperti monsoon timur laut... saya akan terus meluru dengan errr... tidak begitu ganas.
Dalam usia separuh abad ini, mungkin sudah masanya saya perlahankan sedikit rentak kehidupan saya. ibarat bertukar memandu dari lorong kanan ke lorong kiri. Ambil masa untuk 'stop and smell the flowers'. Tidak lagi ingin meneroka bintang, cukup sekadar melihat keindahannya dari jauh.
Sekarang adalah waktu untuk saya mengambil masa untuk diri sendiri.... membaca 'Wuthering Heights' diatas katil, menonton 'Midsomer Murders' yang boleh interrogate suspect sambil minum teh.... atau duduk ditepi tingkap sambil memetik gitar.  siapa lagi yang akan membahagiakan saya kalau bukan saya sendiri.

kata orang ... 'age is just a number' ...betul... dan monsoon timur laut juga cuma angin, kan?

Yang pasti, saya berpegang teguh pada kata Timon dan Pumba....
It's a problem free... philosophy..
HAKUNA MATATA... *baca ikut tune ya... LOL

Sekarang rasa nak main gitar... jom... Spanish Romance (forbidden game) ... easy version...hehe

No comments:

Post a Comment

:-)

A ROSE BY ANY OTHER NAME ... tuberose

  Salam and good day.  It's the end of July/ early August, and my tuberose is blooming. Go figure. Despite its name, tuberose is not act...