THE FLIP SIDE

Salam and good day.                                 Saya bukan tiap hari masuk ke fb. Kali terakhir saya menjengok fb saya... dua hari lepas... Ada beberapa orang yang post berita ini... http://www.kedahnews.com/2016/09/gadis-kedah-bakal-doktor-dihina-kerja.html?m=1.                                       Kerana sudah beberapa kali saya terserempak dengan berita ini... Saya akhirnya membaca berita itu.                         Kisah seorang graduan bakal doktor bekerja di kedai buku sementara menunggu posting, dihina boleh seorang pelanggan. Memang tidak patut berlaku.                                           Cuma... Saya terfikir... Andainya yang dihina itu bukan graduan bakal doktor. Andainya yang dihina itu cuma seorang pemegang sijil SPM atau lebih rendah dari itu, apakah ada yang akan peduli?                                  

No comments:

Post a Comment

:-)

A ROSE BY ANY OTHER NAME ... tuberose

  Salam and good day.  It's the end of July/ early August, and my tuberose is blooming. Go figure. Despite its name, tuberose is not act...