kerna terpaksa?...you bet...

isnin: 27. 04. 09

esok aku terpaksa ke N9 bersama warga Pusat Bahasa Moden dan Sains Kemanusiaan, UMP, untuk program

KURSUS KECEMERLANGAN DALAM PEMBINAAN PASUKAN KERJA (EXCEL TRAINING RESORT LENGGENG NEGERI 9) 28 - 30 April 2009

terpaksa pergi, walau aku tak mahu, kerana aku gagal memberi alasan yang rasional kenapa aku tak boleh pergi...

i guess, the fact that my 3 children will be home alone...and i mean alone...just the three of them at home...thats not rational enough,...also the fact that I'm the one who sends them to school every day...seems to be totally irrelevent...

ok...to be fair...sebab sebenarnya ialah aku memang tak berminat untuk pergi, sebab tempatnya terlalu jauh...yang lain2 tu cuma alasan semata2...

anak2 aku ok je tinggal bertiga kat rumah...mereka semua memang tabah dan independent...aku je yang agak kurang tabah...huhuhu...and Lily boleh hantar adik2nya ke sekolah sewaktu aku tak ada...tak hendak seribu dalih...kan?

aku dah bahagikan tugas2 mereka...

Lily is in charge of food and transportation...ie: pastikan ada makanan di rumah...kalau malas masak, beli, dan hantar adik2 kesekolah pada sebelah pagi.

Jamee is in charge of housekeeping...dia memang suka kemas2 rumah ni...

Izat is in charge of the garden...ie:...siram pokok bunga...hehehe


so...esok aku akan tinggalkan anak2 ku di tangan takdir...aku yakin, takdir tak akan berlaku kejam terhadap mereka...dan aku tahu, kau juga sedang memerhatikan mereka...kau akan jaga mereka kan?

aku...guardian angel don't fail me now...


kita hanya merancang...

5 comments:

  1. semoga perjalananmu selamat pergi dan balik,, dan Allah memelihara anak anakmu...balasan yang baik pada yang dikehendakiNya.

    re: alhamdullilah.... gua pernah jadi dewa doinysus dulu dalam teater Bakai..

    ReplyDelete
  2. didikan yg baik, hasilnya baik juga...

    aihh...senangnye keja sang anak hensem sorang tu... siram pokok bunga..

    tapi sbnrnya tidak,kan? dia adalah penjaga kpd kakak2 nya...


    have fun (perli)...heehheee

    ReplyDelete
  3. bagi sini nombor telefon lily, nanti saya call tanya khabar.

    saya jaga untuk kamu =)

    ReplyDelete
  4. Ehem. Komen addy mencurigakan!

    ReplyDelete
  5. alah..dulu pun memang u slalu tinggalkan anak u time kita pergi debat..siap ke sarawak lagi.

    I know, anak u boleh berdikari..so jangan risau!! Dan i tahu punca napa u taknak pergi..sebab u tak suka dan takda geng ke sana..(teka jer??)

    Hahaha..datanglah KL, i, Azwan, Fendy, Fais, Shidi dan Suhazri akan datang sana this week (erm fendy emang kat sana pun)

    ReplyDelete

:-)

A ROSE BY ANY OTHER NAME ... tuberose

  Salam and good day.  It's the end of July/ early August, and my tuberose is blooming. Go figure. Despite its name, tuberose is not act...