butterfly?

ini brooch yang Jabatan Bahasa Moden beri kat aku rabu hari tu....oh...lupa, masa tu Modern Language ada lunch kat Sara Thai...kami semua pergi straight dari ofis...and everybody got a souvenier...hehehe...thanks Boss.

aku dapat brooch butterfly ni...aku terus lekatkan pada jacket Pusat Bahasa aku...

komen semua orang...it fits u...,sesuai sangat dengan u mala...yea...that's you alright...the butterfly...they meant...

Butterfly? aku? Boink! aku mati2 ingat aku dragonfly...





aku...suka lagu 'butterfly' Melly Goeslow...

Butterfly terbanglah tinggi

Setinggi anganku untuk meraihmu

Memeluk batinmu yang sempat kacau

Karna merindu

10 comments:

  1. tak impi yang lain. cuma harap mampu terbang tinggi seperti burung!

    ReplyDelete
  2. Mau jugak jadì nagaterbang..haha..kupu2 tak rebel la..

    ReplyDelete
  3. kita lak suka fly. haha. senang je kitar hidup. mengawan, jadi fly, pas 7 hari mati. nak makan pun senang.
    haha

    ReplyDelete
  4. aku copy paste..tersungkur untuk masyhur...

    Aku ingin hidup seperti rama-rama..
    Lahir sebagai beluncas yang hina..
    Bergelut dengan kelaparan dalam kepompong kedewasaan.
    Akhirnya terbang tinggi dengan sepasang sayap yang cantik.

    ReplyDelete
  5. sapa yang kata boss CMLHS x mesra staff.. ahhahahahaha

    ReplyDelete
  6. Teringat lagu yg my nephew nyanyi.

    Dari ulat jadi kepompong
    Tidur lena dalam kelonsong
    Tiba masa kepompong pecah “pom”
    Jadi rama-rama yang indah
    Rama-rama terbang merata
    Hisap madu di pohon bunga
    Tapi sayang hidup tak lama

    ReplyDelete
  7. sesuhai... memang kena tu...

    ReplyDelete

:-)

A ROSE BY ANY OTHER NAME ... tuberose

  Salam and good day.  It's the end of July/ early August, and my tuberose is blooming. Go figure. Despite its name, tuberose is not act...