langkah ke seribu

Ahad lepas, aku berjumpa sahabat aku, coretan seorang putera...dia datang ke kuantan dengan ibunya...kebetulan pula my mom buat open house hari tu, so aku ajak dia datang, tapi tak sempat katanya. tak pe la.

but then, his mom wanted to do some shopping at giant before going back to karak...so, aku pergi la jumpa dia kat giant sekejap...bukan apa, since dia dah datang berpuluh2 km, walaupun primary objectivenya bukan untuk jumpa aku, since dia sms aku beberapa kali untuk jumpa aku, maka aku berusaha la untuk pergi berjumpanya, walau sekejap.

kerana dia dah ambil 999 langkah, maka aku ambil langkah ke seribu untuk melengkapkan kitaran persahabatan...its the least I could do...sebab dia pun bersungguh2 nak jumpa aku. kalau aku rasa dia sekadar melepaskan batuk di tangga atau was just being polite, aku akan pastikan langkah ke seribu itu tak dapat di ambil...huhuhu...aku kan suka tulis destiny sendiri...

apa pun, seronok dapat berjumpa kembali sahabat lama...mostly, kami berbual tentang our mutual friends...you won't know how much you miss your friends until you actually see them again.

10 comments:

  1. huh dia mmg nk juper madam la. tp dia ada tggung jawab utk pastikn mak dia slmt semasa kt kuantan tu. well memories wether goor or bad are good when we talk it with friends especially 'MUTUAL' one. ha3

    p/s: I ni mutual x?

    ReplyDelete
  2. "you won't know how much you miss your friends until you actually see them again."

    I like this statement...huhuhu, nway thanks coz still be my friend!!

    ReplyDelete
  3. its actually

    "melepaskan BATOK di tangga"

    Batok ialah sejenis alat yang digunakan untuk mencedok air di dalam tempayan yang kebiasaannya diletakkan dihadapan rumah orang dahulu kala....

    tq...

    ReplyDelete
  4. Salam mdm....Raja dtg jumpe mdm....seorang sahabat yang baik kan...hehehehe...tengok ur previous entry....lepak2 kat bukit tinggi....jumpe chefwan segala...chefwan buat rancangan masak ke kat situ....

    mdm...sy masih menunggu mdm dan yang lain2 untuk ke Miri....when???

    ReplyDelete
  5. to dayat.hmm..plan nak ke Miri?
    Tito ok jew..

    ReplyDelete
  6. Madam, jom lepak pas saya setel thesis sume... lama dah dah x spend masa lepak cam dulu2.... miss that moment...

    ReplyDelete
  7. Madam... how about having a trip to Azwan's brother wedding ceremony in JB or Malacca?

    ReplyDelete

:-)

A ROSE BY ANY OTHER NAME ... tuberose

  Salam and good day.  It's the end of July/ early August, and my tuberose is blooming. Go figure. Despite its name, tuberose is not act...